Wednesday, November 22, 2006

The blissful scent of almonds

There are several webcomics I enjoy reading and which I visit regularly: Ian's The Adventures of the S-Team (brilliant Lego superheroes), bLaugh (the [un]official comic of the blogosphere), xkcd (a webcomic of romance, sarcasm, math, and language).

But sometimes, when I'm feeling especially blue, one of the things I do is visit Cyanide and Happiness at Explosm.net. It distracts me in a helpful way, it makes me forget some of my sadness for a while. Besides, it appeals to my sometimes-sick sense of humor.

(I've had to resize some of these comics; they were too large).

Feeling like the ultimate anesthetic



So close...yet so damn far




This one is funny and sad at the same time. In real life, it's tragic.



So is this...



Sometimes affection hiding behind tough love gives the greatest comfort.



Haha! This is sooo me. Can't flirt to save my life.



Like I said, my sense of humor is sick sometimes



It gets even sicker once in a while



And I laugh at the sickest things. I know, I probably need to see a shrink :-)



Oh, hell. Maybe I'll just meet up with an old friend who's addicted to me. After all, who am I to deny him the pleasure of my company? I've been drinking him for years! Haha!


33 comments:

zeroimpact said...

Muahahahaha
I like it... it's so different
Though can be a little off, but then some of it tells something deeper
:)
I like especially the hugging and the flirting one

ShadowFalcon said...

Those were fantastic, really cheered me up :-)

Lizza said...

ZI: Yep, lots of 'em are off, but they make me laugh. Hysterically, sometimes. :-)

shadowfalcon: I'm glad they did, haha!

terra shield said...

I needed some cheering up... thank good ness I dropped by :)

Matt-Man said...

HAHAHA...."Contaminating my Semen"...Beeyooteeful.

Yaxlich said...

Yaxlich laughed a lot of these. He thanks Lizza for putting them on her blog.

Emma said...

Aww, those cartoons were insanely cute. Loved 'em.

Sony said...

These are pretty funny. I like the hugging one. And the squiggly line one. I'm more curious to see which of your regular readers are not amused here -- it seems that (so far) we all share in your sense of humor. :)

Steven Novak said...

The Cop Porn one actually made me LOL. Literally...out loud!

Steve~

Lizza said...

terra: Glad they cheered you up!

Matt: Moral of the story: Always be nice to your waiter! :-D

Yaxlich: You're welcome. I'm glad they made you laugh.

Emma: Yep, they're great.

Sony: It's good to share a laugh with everyone. Glad you found them funny too.

Steve: Haha, somehow I'm not surprised. :-)

lastlifeinmyuniverse said...

the cellphone ones funny. reminded me of a scene from absolutely fabulous. and my own thoughts.

Bond said...

bwahahahahahahahahaha i loved them all.... can't stop laughing about the phone one.. i did that years ago when i got a new pager at work... heheheheheheheh

Odat said...

So sick...but sooooo funny....that's my type of humor..I need a shrink too!
ahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaa!!
not to mention LOLOLOLOLOLOLOLOL

Thanks for sharing them.
Peace

Natalie said...

Absolutely wonderful. I am just trying ot hang in there and ake it one more hour until i can go home and that really helped.

Lizza said...

Deb: Naughty! ;-)

bond: You tried it with a pager?!? Naughty to you, too!

odat: Haha! Glad you have a sick sense of humor too. Happy Thanksgiving!

Natalie: Poor girl. Hang in there! Get Tony to give you a massage. :-)

houseband00 said...

These are so funny! Definitely better than the morning news. Thanks, Lizza. =)

kyels said...

Lol ... The comic strips are funny!

Salamat po, for making me smile; this post.

(:

thethinker said...

Those are hilarious, especially the last one and the crushed dreams one. I have to start looking at comic strips more often.

Michael C said...

Very, very funny. Thanks for posting them!!

Kiyotoe said...

So sick is a good thing?

Whew!

Lizza said...

HB: Anything is better than the morning news, except perhaps for Kris Aquino. Haha!

Kyels: Walang anuman. :-) Glad you enjoyed it.

thethinker: Oh, do! Especially if you're down and out. They can either make you feel better...or worse. :-)

Michael: You're welcome. Happy to share the fun.

kiyotoe: Yes, it is! Well, in small doses anyway.

Scott from Oregon said...

Aren't you supoosed to ne writing 50,000 words or something?

Wendz in France said...

What a great start to my day! Those are hilarious and tickled me pink. Thanks.

btw - Lizza...your blog is really lovely. A breath of fresh air.

Lizza said...

Scott: Na-uh. I didn't join NaNo, but I'm keeping tabs on you guys who did. :-)

Wendz: Merci! You write a lovely blog too. Thank heavens for English! No worrying about tu or vous here. Just so you know, I wouldn't mind tu. :-)

Nubian Nerd said...

These are hilarious! I'm glad I'm not the only one with a sick twisted sense of humour!

Lizza said...

Haha, yes. We are legion.

H said...

But why you so saaaaad Lizzzzza?

though I must admit, some of the sick ones were... ahem... funny.

there. I said it. confessions of a secret twistee.

Lizza said...

Medusa surfaces, I feel sad. You know how that feels, I'm sure. :-)

Thanks for coming out of the twisted closet!

Darla said...

I heart this comic as well!!

Gumby said...

those are sick twisted and brilliantly funny.

Lizza said...

Darla: It's so nice to meet someone with a similar sense of humor. Thanks for stopping by.

Gumby: I couldn't agree more.

Power Hacker said...

wow, i haven't laughed like that for a loooooong time. thanx!

Lizza said...

Glad they made you laugh! And thanks for visiting.